Iz Čila v Peru brez potnega lista 6

Z eno nogo že na letalu za Santiago de Chile

Na letališču smo počakali, da se vsi potniki vkrcajo na letalo, ker pa je bilo letalo polno, so mi uslužbenci po dolgem čakanju dejali, naj pridem naslednji dan. Poslovil sem se od nemcev, ki sta na sosednjem terminalu pričakovala prihod prijatelja, pred odhodom z letališča pa me je poklicala uslužbenka Variga, češ da imajo rešitev.

S pomočjo neke letalske družbe naj bi čez pol ure z letalom odletel v glavno mesto Čila in od tam brez doplačila proti Riu de Janeiru. Tega sem bil zelo vesel in ko sem imel v roki vse potrebne dokumente, nahrbtnik pa me je že čakal na letalu, so mi srečo zaželeli tudi ostali potniki, ki so še čakali na prosta mesta. Kot se je izkazalo nekaj minut kasneje na letališki carini, pa mi niti veliko sreče ni pomagalo, da pregovorim carinika, naj me izpusti čez mejo. Trdil je, da mi v potnem listu 'salvaconducto' manjka žig, brez katerega ne morem zapustiti države. Ker sva se zelo težko sporazumevala in je napetost rasla, saj je do odhoda letala manjkalo le še nekaj minut, so mi na pomoč priskočili uslužbenci agencije Varig. Žal tudi njihovo posredovanje ni pomagalo, saj je carinik upošteval pravila. Ker ni bilo drugega izhoda, sem zahteval vrnitev prtljage, ki so mi jo obljubili naslednji dan ob povratku letala, vendar sem vztrajal, da brez nahrbtnika ne grem z letališča. Tako so delavci posredovali tik pred vzletom letala in mi še isti večer vrnili stvari. Nad mojim prihodom v hostel ob dveh zjutraj je bila presenečena tudi Aleksandra, ki sem jo že drugič prikrajšal za mirno noč.

V petek sem bil ob 10. uri ponovno pred Uradom za tujce in skušal dobiti manjkajoči žig. Presenečeni so me brez odgovora pošiljali od vrat do vrat in dobil sem občutek, da nihče ne ve natanko, kaj bi z mojimi dokumenti. Po štirih urah tavanja na uradu in pogovoru z domačini, ki so mi rekli, da je za potni list v Peruju potrebno čakati pol leta ali več, sem se vendarle z žigom v 'salvaconductu' s taksijem odpeljal proti hostlu. Popoldne sem si odpočil in z olajšanjem dočakal večer, ko sem ponovno poizkusil srečo na letališču. Tudi danes sta me spremljala nemca, ki sta čakala na prihod zadnjega prijatelja in tako je bila vožnja do letališča cenejša in bolj zanimiva. Zaradi mojih težav so me na letališču že vsi poznali, vesel pa sem bil novice, da je nekdo odpovedal polet, zato sem imel zagotovljeno pot proti Braziliji in kasneje proti Frankfurtu. Z olajšanjem sem se še zadnjič poslovil od nemških prijateljev in v soboto, 28.7. ob 1h zjutraj odletel proti Braziliji.