Iz Čila v Peru brez potnega lista 4

sladkorni trs za žvečenje

Po kratkem počitku sem ob 1h zjutraj po telefonu obvestil domače, jim razložil moje težave in prosil, naj takoj nakažejo 400 USD katerikoli banki v Limi, saj je bila v Sloveniji tedaj ura 8 zjutraj. Čakal me je naporen dan. Ker sem bil skoraj brez denarja, nisem tvegal vožnje s taksijem, čeprav sem bil v časovni stiski. Z velikimi pričakovanji, a vseeno negotov sem se sprehodil proti pol ure oddaljeni ulici, kjer se nahaja več bank. Nekaj po deveti uri sem vstopil skozi vrata ene od teh in naletel na dolgo vrsto, saj so uslužbenci v ponedeljek ravno začeli z delom. Ker sem že na pogled izstopal od ostalih strank, me je prijazna uslužbenka povabila pred prazno okence, namenjeno izključno tujcem, zato sem ji povedal, da bi rad preveril nakazilo denarja, poslanega pred pol dneva. Odgovorila je, da je za tako nakazilo potrebno posredovanje bank v Londonu in ZDA, zato bi bilo na denar potrebno počakati vsaj 2 ali 3 dni. Tisti trenutek res nisem več vedel, kaj naj storim, saj bi z denarjem, ki sem ga imel, komaj preživel nekaj dni, za taksi ali avtobus pa bi mi zmanjkalo denarja. Uslužbenki in njenim sodelavcem sem razložil moj položaj, žal pa mi niso vedeli pomagati. Ker v banki vsi govorijo angleško, vsaj po tej plati ni bilo težav. Razočaran sem se brez denarja vrnil v hostel in poklical domov za nasvet. Rešitev je bila le še v konzulatu. Naš najbližji ambasador na tej celini je v Argentini, zato sem na avstrijskem veleposlaništvu navezal stike s slovencem v Buenos Airesu, a mi niso vedeli pomagati. Gospa na avstrijskem veleposlaništvu mi je za dvig denarja priporočila banko Western Union, kjer naj bi za transakcijo potrebovali le nekaj ur. Uro kasneje sem se razveselil, saj je bila ta banka zame res prava rešitev, zato sem si v kitajski restavraciji poleg mojega hostla z olajšanjem privoščil odlično kosilo.  

Na avstrijskem veleposlaništvu so mi svetovali, naj grem do Urada za tujce. Tam lahko dobim dokument z imenom 'salvaconducto', s katerim je pred mesecem ravno tako slovenec zapustil državo. Ker pa je urad odprt le od 10. do 13. ure, sem moral počakati do naslednjega dne. Preostali čas sem preživel v družbi američana, ki mi je ponudil pomoč. Povedal mi je, da so ga pred časom izpustili iz zapora v ZDA, kjer je pomagal državljanu iz Kameruna pri ilegalnemu prestopu meje. Ker ima povsod veliko prijateljev, so ga proti plačilu 3.000 USD po nekaj dneh izpustili. 'Not a big deal', mi je začudenemu dejal. 'I am not a criminal, I just help people in troubles', je še povedal in dodal, da se ukvarja z računalništvom.
Andrej Rekar

 (se nadaljuje)