Gvatemala 4 Poskusi zlepa!

»Vse pogajalske prijeme sem že preizkusil, « tarnam.
»Nisi preizkusil vseh, « me miri Metka. »Poskusi zlepa!«
Seveda, pomislim. Obmejni policist predstavlja oblast, ta pa je sladka. Kdo ve, koliko let se je udinjal šefom, da je prilezel tako visoko? Pomembnost človeka se meri po okraskih na uniformi in po višini položaja, južnjaška duša pa hlepi po izkazovanju časti in spoštovanja. Kako da se tega nisem prej spomnil? V sobici, ki bolj spominja na skladišče kot na pisarno obmejne policije, z obledelo sliko predsednika na oguljeni steni in s prastarim pisalnim strojem na polomljeni mizi se hoče še najnižji uradnik čutiti pomembnega. Tu ni šlo za dejstva, ampak za izkazovanje moči! Takle gringo mi že ne bo solil pameti, si je verjetno mislil policist in naredil vse, da mi to dokaže.
Počakal sem še eno uro, da sem se povsem pomiril, in spet stopil v pisarno. V zadnjem poskusu ne smem narediti napake. »Ponižno se opravičujem, ker sem prejle začel vpiti. Seveda imate povsem prav: ne bi smel dvigniti glasu, ko ste mi razložili postopek, ki seveda velja za vsakogar.«
(se nadaljuje)

Uroš Blažko